Go Reisiajakiri 71 – Aprill 2018

LÕUNA-AMEERIKA kontrastid

JUHTKIRI

Reisibuum

Reisimine on tõusuteel. Üks esimesi indikaatoreid sellest, et majandusel läheb hästi, on see, kui inimesed hakkavad reisima. Ja eestlased reisivad praegu kõvasti. Minnakse Egiptusesse, Türki, Kreekasse, veidi odavamasse Bulgaariasse. Sel hooajal läheb kaks gruppi Eesti turiste ka Antarktikasse, kasvav trend on laevakruiisid ja muud eksklusiivsemad tooted ning kaugemad sihtkohad.

Mida me reisibüroos näeme, on ka see, et paljud eestlased teevad reiside eest makseid välismaistest pankadest. Mis tähendab, et ka need, kes töötavad kodumaalt eemal, tellivad puhkusereise kodumaistelt firmadelt ja üsna usinalt. Nad teevad seda sellepärast, et siinne kvaliteet on hea. Inimesed ei vaata enam ainult hinda, vaid pööravad järjest enam tähelepanu ka kvaliteedile. Selle asemel, et ise tunde netis surfata, usaldatakse professionaalseid reisikorraldajaid.

Nii ongi rahva jõukuse kasvu kõrval reisibuumile kindlasti kaasa aidanud ka selle sektori ettevõtete kvaliteedi paranemine ja võimaluste diapasooni avardumine. Tallinna lennujaam on siin üks parimaid kohalikke näiteid, aga põnevat tööd on teinud ka kodumaised reisifirmad.

Suurepärastest tulemustest 2017. aastal raporteeritakse ka rahvusvahelises turismiäris. Seda nii lennufirmade (Lufthansa teatas 12,4% käibekasvust), hotellikettide (Marriottil pole Euroopas iial nii head aastat olnud) kui ka turismifirmade poolt (käibekasvudest on teatanud nii TUI, Thomas Cook kui teisedki suured ettevõtted).

Headesse emotsioonidesse tasub investeerida. Need toovad dividende ka siis, kui peaks taas tulema märg sügis, pime talv või majanduslikult raskemad ajad. „Elamus on tähtsam kui raha,” kirjutas äsja Postimehes mu hea kolleeg, Go Traveli turundusjuht Anu Vane. Mul jääb üle temaga ainult nõustuda.

Tiit Pruuli

 

Selles numbris