Olukorrast Egiptuses meie kallite klientide silme läbi

Olukorrast Egiptuses meie püsiklientide silme läbi ehk palusime 18. veebruari reisist mõned muljed kirja panna. Siin nad on!

Perekond Russak

Parim puhkus iial!

Kui ma oma emale ütlesin, et plaanime veebruaris perega Egiptusesse sõita, küsis ta, et  kas me oleme ikka kindlad ning „Kas siis Egiptuses koroonat ei olegi?“. Vastasin, et muidugi oleme kindlad, sest mina olin ju oma pere sellele reisile kirja pannud ja kuidas ma siis saanuks kõva häälega välja öelda, et hirm on naha vahel. (Tegelikult puudus mul igasugune info, mis seis koroonaga Egiptuses on.) Ometi sai sellest 8-päevasest puhkusest parim, kus me üldse käinud oleme! Ja seda mitte põhjusel, et Egiptus igal sammul midagi uut ja erakordset pakub. Aga sellest kõigest juba hiljem.

Kasutades Agu Sihvka sõnu: „Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et“ ega see otsus reisile minna nii väga kergelt ei tulnudki. Õigemini otsus tuli üsna lihtsalt aga see kuu enne reisi üle elada… uh!

Meie peres on viis liiget, kes iga päev astuvad hommikul kodust välja täiesti eri suunda. Oht, et üks pereliige enne reisi koroona koju toob või kokkupuutest koroonahaigega isolatsiooni jääma peab, on küllalt suur. Aga sellele ma muidugi reisi broneerides ei mõelnud – mineku valu oli nii suur. Pidu katku ajal, nagu öeldakse!

Reisile kutsus meid sõbranna Pirjo. Ta oli oma perega minemas ja otsis seltsilisi.  Enne seda tundus, et absoluutselt võimatu on Eestist välja saada, sest no kuulge – proovige täna turistina Soome minna.

Selgus aga, et pakettreisi ette võtta on üllatavalt lihtne. Mõned dokumendid on vaja rohkem ette täita, kui enne pandeemiat (tervise deklaratsioon nt) ning teha mitte rohkem kui 72 t enne reisi koroonatest. Aprilli lõpuni on Egiptus pakettreisijale isegi viisavaba. Ja kui siis koroonatest on negatiivne, on vaja vaid kohver lõpuni pakkida ja õigel ajal lennujaamas olla. Arvestasime, et aktiivse perena võib testimine tuua üllatusi ning sõlmisime Salvaga koroonakaitse kindlustuse. Samuti korrutasin mantrana meie Go Traveli reisikonsultandi sõnu, et kui keegi jääb haigeks, saame reisi edasi lükata.

SIISKI! Siinkohal on paslik täpsemalt välja tuua, kui stressirohkeks kujuneb reisi ootamine. Ma ei osanud seda kuidagi ette kujutada. Arvasin, et mis siis ikka, elame oma koroona-tavalist elu edasi ja ühel päeval astume lihtsalt lennukisse ja lendame. Siiski, pinge kasvades, jätsime mitmed olulised asjad tegemata. Näiteks lükkasime oma kahe tütre sünnipäevapeod  reisijärgsesse aega. Ega nad seda otsust eriti ei mõistnud ega tervitanud. Loobusime viimastestki kontaktidest lähedastega ning viimase nädala enne puhkust võtsime lapsed üldse koduõppele. Täiskasvanutena saame aru, et võimalus tänases olukorras päikese alla saada kaalub üle väikese isolatsiooni, kuid lastele oli selle mõistmine hulga keerulisem. Nende maailmapildis on oluliselt tähtsamal kohal sünnipäevapidu sõpradega, kui vanemate südamest tulev soov viia nad 5* hotelli kõik-hinnas-puhkusele!

Aga kui need närvesöövad nädalad kodus ära istuda, oma testid ära anda ja negatiivsed tulemused kätte saada, siis ootab Sind, vahva reisisell, ees parim puhkus!

Meid ootas Egiptuses Sharm El Sheikhis ees Rixos Premium Seagate hotell. „Tase omaette“: Go Traveli sõnul. Kuna me pole varem Egiptuses käinud, siis võrdlusmoment puudus. AGA: Meie hotellil oli meeletu territoorium oma rannariba ja veepargiga (iga päev 10 000 sammu nagu muuseas). Kogu personal oli sõbralik ja abivalmis. Virisesime, et tuba on väike – saime uue ja suurema. Toidud olid suurepärased, lisaks saime kõik hinnas paketi raames kasutada hotelli territooriumil olevaid a la carte restorane. Lastele oli oma Rixy Club, õhtust-õhtusse sai nautida meelelahutusprogrammi ning õlu oli maitsev! Mitu suurt basseini olid küttega ning polnud hirmu ka, et kui kohe hommikul lamamistoole ära ei krahma, siis bassu äärde ei mahu. Külastajaid/turiste oli, kuid kuulu järgi oli välja müüdud vaid pool hotelli ja ma usun, et nii see umbes olla võiski. Toitu ise endale rootsi lauas tõsta ei saanud, aga nii oli paremgi veel. Kes meist poleks rootsi lauas end ogaraks söönud või oodanud, et üldse söök kätte saada? Nüüd aga ilmus kõik soovitu su taldrikule imekiirelt – ole vaid asjalik ja osuta. Valik imetabaselt suur ja külluslik. Lisaks mugavusele tundus selline korraldust toetavat ka fakti, et toitu läheb palju vähem raisku.  Tundsin end nii mitmeski mõttes parema inimesena – esiteks küsisin teadlikumalt toitu ja teiseks jaksasin küsitu ka ära süüa. Loodan, et selline süsteem jääb kestma ka pärast koroonat.

Oma hotelli territooriumilt käisime väljas vaid ühel päeval. Tavaliselt oleme me üsna aktiivsed puhkajad ja tahame kohalikku elu näha, aga seekord otsustasime teadlikult paikseks jääda ja mitte liialt riskida. Teiste eestlaste abiga saime kokku vaid eestlastest koosneva grupi, kelle Sinaistar Punasele merele sukelduma ja snorgeldama viis. Sinaistar – Eesti instruktorid Sharm el Sheikis ja Hurghadas ehk eestikeelne juhendamine, mis on kindlasti abiks, kui selline meelelahutus esimest korda ette võtta.  Ja meelelahutus oli see kindlasti! Meie snorgeldasime esimest korda elus. Minu jaoks oli see unustamatu kogemus. Nii selge vesi ja nii sügav. Nii palju vaadata. Nii palju emotsioone. Vägev!

Ühel päeval aga saime aru, et puhkuse lõpuni on jäänud vaid kolm päeva. Kolm päeva!!! Kuhu aeg kadus, mida me üldse teinud oleme? Mitte midagi! Nagu paljud teisedki reisid, möödusid meie päevad sööma – bassu äärde – sööma – bassu äärde – sööma rütmis, kuid seekord hoopis erilisel moel! Koroonavabalt! Jah, Rixoses ja Sharmis sai veeta 8 päeva täiesti koroonastressi vabalt. Töötajad küll kandsid maski, kuid puhkajaid see ei seganud. Kogu see turvaline keskkond (meie äsja testitud ja töötajad pidevalt testitud), päike ja hea seltskond tegi puhkusest parima, kus oleme olnud. Justkui oleksime istunud vanajumala selja taga. Eestis numbrid kahekordistusid – meie võtsime kolmanda õlle. Eestis sadas jäävihma – me pistsime oma varbad merre… Ja nutsime, et nädala asemel kahte ei broneerinud.

Seega, kel mõlgub mõttes kas minna või mitte – kindlasti minna! Isegi kui see on sinu kümnes kord Egiptuses. Sind oodatakse seal, sinust hoolitakse seal ja sa maandud kohas, kus kõik mured jäävad 7000 km kaugusele. Sa oled seda puhkust väärt!

NB! Ja suur tänu Go Traveli reisikonsultandile, kes eesli kannatusega kõigile mu enne-reisi küsimustele vastata viitsis!

Püsiklient Reps

Kui suhteliselt ebameeldiv ja korduv ninas sonkimine ära unustada, siis tegelikult kannatab praegusel ajal reisida küll ja veel. Olen enam kui kindel, et täna saad viiruse ja kõik muud võimalikud nakkused ennem Eestist kui Egiptusest. Seal olid COVIDi osas kõik asjad väga karmilt paigas. Desoained, avalikes kohtades maskid, distants jne. Kuna reisimise tuhin oli mega suur, siis kannatasin täiesti vabalt ka lennukis need 5 makiga tundi ära. Hotellist nii palju, et olen sealmail käinud rohkem kui 10 nn 5 tärni hotellis ja nad ükski ei erine suuresti teineteisest. Kuid pean mainima, et mõningad pisiasjad olid Rixoses siiski märkimisväärsed. Eriline tähelepanu kuulub minu puhul muidugi toas olevale minibaarile (vesi, õlud, mahlad, valge ja punane vein, snicers, twix ja kartulikrõpsud), mida täideti iga päev ja õhtul veel teenindaja sõbralikult küsis üle,  et kas ma midagi veel sinna juurde soovin.

Siis lisaks wifi, mis levis üle terve territooriumi täiesti arvestatava kiirusega. Muidugi õlu, mida pakuti kolme eri sorti ja purgi joogid (coca, fanta jne). Söögi valik oli samuti hea. Veepargis oli põnevust igas vanuses külastajatele. Kokkuvõttes võin öelda, et kui Sharmi, siis kindlasti Rixosesse!

Perekond Kostjuk/Kasekamp

Meie reis Egiptusesse, Sharm el Sheikhi, oli suurepärane! Suured tänud meie reisikonsultandile, kelle abil sai välja valitud just see õige hotell ning kes andis igakülgset infot selle kohta, kuidas praegusel ajal reisida. Võime kinnitada, et reisimine on turvaline!

Meie hotell, Rixos Premium Seagate, oli avar, meeldiva atmosfääriga, suurepärase teenindusega, mitmekülgsete sportimisvõimalustega, heade söökide ja jookidega ning ka väga puhas. Teenindus hotellis on väga hea, samuti jälgiti kõiki reegleid ja eeskirju seoses COVIDiga. Egiptus – Punane meri, kus avastada on meeletult palju. Kui vähegi tahtmist ja julgust, siis meie soovitame kindlasti minna sukelduma, et näha ka veealust maailma, mis on  hoopis teistsugune – põnev, ilus, seda peab ise tundma ja nägema!  Järgmiste reisimisteni!

Nastja Horeva

Kui sõbranna tuli välja uudisega, et meie imeline Go Traveli reisikorraldaja kutsus ta Egiptuse reisile ning nad on minemas, oli mu esimene mõte: “Mis, kus, kuna, aga MEIE?!” Olgu mainitud, et meie pere ei ole olnud seni suur “paketi-reisija”, vaid pigem ikka rohkem omal käel ja kauemaks kui üks nädal.

Sõbrannaga rääkides reisist ja reisidetailidest, tekkis kohe põnev ärevus ning kirjutasin kohe täpsemate detailide saamiseks, samal ajal abikaasale kirjutades, et nüüd on lood sellised – äkki läheks reisile?! Abikaasa polnud mul küll reisist Egiptusesse vaimustuses, kuna tema tahab avastada maailma ja “hotelli seinte vahel” (nagu ta ütles varem) ei ole põnev istuda ja Egiptuses pole midagi teha. Peale seda reisi muidugi võttis ta oma sõnad tagasi…

Go Travel saatis meile koos pakkumisega kogu reisi info: kõik detailid paberimajanduseks enne reisi (koos linkidega ja failidega, mida/kus/kuidas täita) – reisikindlustused, tervisedeklaratsioon, nõuded dokumentidele, koroonatesti tegemine (72 t enne reisi). Kõik see, mis maailmas toimub ning reisi eelne ärevus tekitasid ikka korralikult stressi ja pinget, kuid seda suurem soov oli minna reisile – maksu, mis maksab! Seda enam, et reisikorraldaja korrutas ikka meile, et kui koroonatest tuleb positivne, siis saame reisi edasi lükata. Nii see pakettreis tunduski kõige kindlam ja õigem valik. Nii meie neljaliikmeline (mina, abikaasa ja meie kaks väikest alla 4 a. last) hakkaski Egiptuse reisiks valmistuma.

Reis algas meil 18.02. Jaanuari lõpus tuli lasteaiast teade, et laps on lähikontaktne ning peame jääma eneseisolatsiooni kuni 12.02. Oi, see oli üks pingeline periood enne reisi. Kuigi olime võtnud juba enne plaani, et enne reisi väldime liigseid kontakte (tühistasime mitme lapse sõbra sünnipäeva kutse ja külaskäigud) ning hoiame lapsi kodus, siis püsisimegi kodused kuni reisini – laps lasteaias ei käinud ka eneseisolatsiooni lõppedes. Lisaks

vältisime liigseid kontakte (lisaks tavapärasele, mis praegusel ajal on igapäevaseks normiks juba) ja hoidsime meelt positiivsena ning valmistusime reisiks. Lastel oli väga põnev ootusärevus – vaatasime kaardi pealt, kus on Egiptus, millised loomad seal elavad ning miks peab lennukiga sinna minema.

72 t enne tegime ära oma koroonatestid, mille tulemused tulid juba päeva lõpuks teada ning asusime pakkima kohvreid, et juba “kahe tudu pärast” (nagu lapsele seletasime) lennata Egiptusesse, Sharm El Sheikhi, Rixos Premium Seagate 5*, ultra all inclusive hotelli. Ja mis kõige parem – transfeer lennujaamast hotelli oli vist 10-15 minutit! Ideaalne väikeste lastega!

Hotellis oli personali poolt soe vastuvõtt koos tervitusjookidega, mis oli väga hea, maitsev ja värskendav (eriti lastele). Kogu hotelli personal kannab maske. Hotelli territoorium on hiiglaslik – sellel on veepark, oma ranna-ala, basseinid ( millest mitmed soojustusega), restorane, baare, treeningsaale, spaa. Ringi sõidavad hotelli elektrilised “buggied”, mille peale saad istuda ja sõita territooriumil, kuhu vaja.

Hotelli saabudes saime toa, mis oli “diskoklubi” juures, kus disko algas kell 21:00 ja lõppes 00:00. Mitte just kõige ideaalsem kahe väikse lapsega, eksole? Aga hotelli personal lahendas selle ilma liigsete küsimusteta ning saime uute ja parema toa! Toad on puhtad ja koristatud, Egiptusele omaselt olid vooditel põnevad kujukesed rätikutest, personal alati naeratav, sõbralik ja abivalmis.

Põhirestorani toit oli väga maitsev ning mitmekesine – igaüks leidis endale miskit. Toitu endale ise tõsta ei saanud, kuid see oli ka parem – ei söönud nii üle, kui muidu “rootsi lauas” tavaliselt ju juhtuda võib! Kuigi hotelli personal oli agar ja tuli ikka öelda “a little bit”, et ei pandaks suuri kuhjasid. Hotellis on ka mitmeid erinevas stiilis a la carte restorane, kuhu tuleb laud broneerida.

Lastele on oma Rixy Clubi, kus on madala veega bassein (koos töötajaga, kes oli koguaeg valveasendis, kui lapsed basseinis sulistasid hoogsasti), suur mänguväljak väljas ning mitu sise-mängutuba, kinosaal ja isegi magamistuba lõunauinakuteks! Ehk siis lasteklubis on ka oma meelelahutusprogramm iga päev ning lapsed sai jätta Rixysse mängima sealsete töötajate järelvalve alla. Igale lapsele pannakse käepael nime ja telefoninumbriga ning Rixy territooriumilt neil välja saada pole võimalik – rääkimata sellest, et seal on rohkem kui 3 töötajat, kes laste järgi valvavad ja nendega tegelevad. Lisaks on igas Rixy siseruumis ja õuealal kaamerad ning lapsevanematel on hotellitoast võimalik Rixys toimuvat jälgida.

Abikaasa sai nautida “personaalseid trenne”, sest kes käib reisil trennis? Vähesed ja minu abikaasa on üks nendest. Rixoses oli jõusaali seadmeid nii siseruumis kui ka värskes õhus ja lisaks tehti iga päev erinevaid rühmatrenne, milledest sai osa võtta.

Reisi lõpu päevadel kasutasime ka pesu pesemisteenust (15 USD suur kotitäis!) ning riided tulid tagasi nagu uued: puhtad, triigitud ja kokkuvolditud ja “pakitud” nagu äsja poest ostetud!

Hotelli territooriumilt käisime väljas ainult ühel korral (seda osalt teadliku otsusena, vältimaks liigseid kontakte väljaspool kindlat territooriumi, osalt väikeste laste tõttu, kellel on veel lõunauni oluline osa päevast) – nagu eelnevalt mainitud, oleme abikaasaga olnud (enne lapsi) pigem aktiivselt ringi liikuvamad puhkajad. Võtsime klaasist põhjaga allveelaeva sõidu, et lastele põnevat veealust maailma näidata. Maski kandmine oli kohustuslik kogu väljasõidu vältel (bussis, väljas, allveelaeval). Väljasõit osutus väga lõbusaks, lastele väga meeldis nii laeva tekil ringi vaadata merd ja “liivamägesid”, kui ka laeva põhjast näha erinevaid värvilisi kalu – ja neid oli palju! Sellistel väljasõitudel meelitatakse kalu söödaga ligi – et oleks mitmekesisem ja põnevam. Meile sobis!

Kui puhkuse viimased päevad hakkasid lähenema, siis oli meel veidi kurb. Kas tõesti juba? Hotelli territooriumil liikumine oli nii sundimatu, nii murevaba (ei olnud puupüsti rahvast täis, teadmine, et siia on pääsenud ainult negatiivse koroonatestiga reisijad ning ka hotelli enda personali tervist kontrollitakse rangemini ja testitakse) – ei mingit stressi ega pinget.

Isegi abikaasa tunnistas, et pakettreis on täitsa väärt asi – ja kui veel hea reisiseltskond (minu sõbranna ja teised reisijad, kellega saime tuttavaks reisi jooksul) on kaaslasteks, siis mida veel võiks hing tahta?!

Pakettreisile minek oli ainuõige valik – positiivselt negatiivsed reisijad, otselend, turvaline transfeer, veelgi turvalisem Rixos Premium Seagate 5* hotell koos kogu oma hiiglasliku territooriumiga, päike, meri, naeratavad näod! Tõeline energialaks nii hingele kui ka kehale ja seda vajame me kõik – eriti praegustel aegadel.

Naastes reisilt, tegime lennujaamas testid (tulemused loomulikult negatiivsed) ning olime kogu perega eneseisolatsioonis nagu kord ja kohus, tegime kuuendal päeval teise testi (mis oli ka negatiivne) ning naasime igapäeva ellu nagu see praegusel ajal võimalik. Laps läks lasteaeda öeldes: “Ma teen ühe tudu ära, käin lasteaias ja siis läheme Kreetale!” (meil on eelmisest aastast veel Kreeta reis soolas Go Traveliga, mis toimub mais). Ja me vastasime: “Mitte päris ühe tudu pärast aga JAH, me lähme varsti Kreetale!”.

Seega, kui hinges kripeldab ja tunned end justkui süüdi, et tahad reisile minna, siis ÄRA OLE! Võtta ühendust Go Traveliga, küsi pakkumist ja hakka kohvreid pakkima! Su pere on seda väärt! SINU keha ja hing on seda väärt!

Aitäh, et reisid vastutustundlikult ja jälgid kõiki turvalisuse ning sihtkohanõudeid enne ja kindlasti ka pärast reisi!

Kõige värskem pildimaterjal ja emotsioonid Go Traveli Instagramis siin.