Veneetsias, Padovas ja Veronas couchsurfing’uga reisimas

Mai lõpus läksin viieks päevaks Itaaliasse, kuna Poolast saab Ryanairiga väga odavalt lennata: piletid Veneetsiasse ja tagasi sain 33 euroga. Kuna plaanis oli eelarvet madal hoida, siis kasutasin Couchsurfing.org lehte, et endale huvitav majutus leida ja ehk tasuta giidigi. Asjad läksid libedamalt, kui lootsin oodata.

Nimelt õhtul Veneetsias maandudes tuli mu esimene host Padovast mulle autoga Veneetsia rongijaama järele ja viis mu kenasti koju. Järgmisel päeval sõitsin rongiga Veneetsiasse. Väga oluline on valida aeg, mil sõidab regionaalne rong, sest see maksab umbes 3,50 €, samal ajal kui kiirem ning uhkem maksab 12-18 euro kanti (Italia treni leheküljelt saab juba enne kohale lendamist kõik välja uurida).

Veneetsia oli imeilus. Kaasa aitas ka väga hea ilm, mis ei laskunud kiusavale gelato‘le ja värsketele puuviljadele vastu panna. Viimased on küll väga kallid, aga samas tegu on Veneetsiaga ja sinna pole midagi väga parata. Igal pool on letid ja müüakse igasugust kribu-krabu, 1 euro eest saab nii magneteid kui võtmehoidjaid.

Kolmanda päeva veetsin Padovas, kus sadas paduvihma. Seega jäid minu trajektoorile just kirikud ja muuseumid. Õnneks on Padovas päris palju kirkuid, kugu pikaajaliste vihmasahmakate eest varjuda ja ringi vaadata. Sain näha tõelist kirikukultuuri, 10 eurot maksvaid lunastuspihte, kuhu said ennast kõik ilusti kirja panna, ja kirjaformulare, kuhu enda nimi ja palve kirja panna, et kellelegi pühakule pühendatud postkasti panna. Kõik hingele väga hää. Minu hinge kosutas aga enam suure muuseumikompleksi külastamine, kus oli tore arheoloogia kogu, aga kõik oli vaid itaalia keeles. Sai lasta kujutlusvõimel lennata.

Tagasi host‘i juurde minnes sain teada, et meiega ühineb veel üks tüdruk Eestis. Seega veetsime koos mõnusalt aega ja tegime plaane järgmiseks päevaks. Kuna ta tuli Veronast ja oli vihmane olnud, siis polnud ta suurt midagi seal näinud ja oli kahe vahel, kas minna Veneetsiasse või Veronasse. Kuna ma olin just Veneetsiast tulnud ja üsna vaimustuses soovitasingi Veneetsiat. Aga järgmisel päeval jõudes Veronasse, olin valmis oma sõnu sööma.

Verona oli lihtsalt imeline! Kuigi esimesel päeval sadas seal kohutavalt, jõudsin näha kõike. Nimelt mu Verona host Andrea tuli mulle vihmavarjuga vastu, et linna peal üks põhjalik tuur teha. Ma ei usu, et oleksin kusagilt parema giidi saanud tellida. Lisaks teadmistele oli tema huumorimeel lihtsalt suurepärane ja temaga veedetud päeva tipuks oli külaskäik kohalikku Osteriasse, kus sai igasuguseid hüvasid asju proovida. Ka hobuseliha, mida ma ise umbsklikult ei tellinud, küll aga proovisin Andrea käest. Ka järgmise päeva veetsin Veronas, kuna päike oli välja tulnud ja kõige parem idee tundus olevat lähedal oleva künka vallutada, vaadet nautida ja veelkord linnale ring peale teha ning end kohaliku pizza‘ga kosutada.  Ja see oli suurepärane ettevalmistus tagasi lennuks. Jäi üle vaid kahjutunnet tunda, et juba peab ära minema.

Itaalial on tõesti palju pakkuda. Olenemata, millise nurga külastamiseks valid!

Padovas:

Verona:

Oma üllatuseks leidsin Veronast ka noorte neidude paradiisi: