Malta reisikiri

Malta on üks põnev saareriik Vahemeres. 2013. aasta kevadel uut reisi planeerides otsustasime just selle riigi kasuks ning võib öelda, et valik oli igati õige. Kaunid vanalinnad, helesinised laguunid, imepisikesed vahemaad ja soe vastvõtt kohalike poolt – kõik see iseloomustab Maltat.

Olen varem käinud Küprosel, mis on Maltale mõnes mõttes üsna sarnane. Ka Küprosel on palju kivist ja kuivanud maad ning ka Küprosel on suurepäraseid randu, kus juba varakevadel saab esimest tõelist päikest nautida.  Siiski leidsin enda jaoks ühekõige kaunima ranna just Maltalt. Seega kõik rannapuhkuse austajad, külastage kindlasti  Golden Bayd.  Samas kõige populaarsem ja rohkem tähelepanu saanud Blue Lagoon jättis mulle üsna nukra mulje. Kuigi vesi oli seal tõesti hele-hele-hele-sinine, oli see turistide poolt täielikult vallutatud. Raske oli leida kohta, kuhu oma rätik maha panna, et kas või tunnike vaadet nautida. Lõpuks leidsime endale sobiva koha Blue Lagoonist eemal künka taga, mitte üldse niii ilusat värvi veega piirkonnas. Ja toidu ja jookide hinnast sel piirkonnas ei hakkama parem üldse rääkimagi. Nii et kõigile teadmiseks, Blue Lagoonis on kohvikuid, aga seal saab maksta ainult sularahas.

Räägiksin natukene ka linnadest… Minu kõige lemmikumaks linnaks kujunes Mosta. Tegelikult meil polnudki plaanis seda linna külastada, aga juhuse tahtel läksime just seal bussist maha ja oiiii kui tore linnake see oli! Kitsa tänavad, rahulik liiklus, mõnusad välikohvikud ja muidugi ka linna suurim vaatamisväärsus – Mosta katedraal – kõik see jättis kustumatu mulje. Loomulikult oli meeletult võimas ja ilus ka Malta pealinn Valletta. Samas taaskord kõige popimad kohad olid ülerahvastatud ja seetõttu erilisi elamusi ei pakkunud.

Ööbimiseks valisime Buggiba linna, leidsime seal väga soodsa ja piisavalt luksusliku hotelli, kus mõnusalt aega sai veeta. Linnas oli palju söömiskohti, seega õhtustasime peaaegu alati  oma linnas Buggibas. Soovitan külastada ka Gozo saart. Meie võtsime hop-on-hop-off bussi ja seega nägime ühe päevaga kõik olulised Gozo vaatamisväärsused ära. Autot rentida pole Maltal  mõtet, sest liiklus on üsna crazy  (vasakpoolne ka veel kõigele lisaks!) ja bussid sõidavad kõikjale väga tiheda graafikuga.  Seiklusi oli meil seal palju ja usun, et ka teised rändurid leiavad Maltal midagi põnevat ja midagi uut, mida teistes Euroopa riikides veel leidnud pole.