Kogemused viivad tippu

Estonian ACE Adventure Team tähistab sel aastal kümnendat tegevusaastat, tiim on ekspeditsioonvõistlustel võistelnud kõigil kontinentidel peale Antarktise ning tulemustelt kuulutakse kindlalt maailma esikümnesse. „Kuigi tegemist on võistlusspordiga, oleme oma olemuselt maadeavastajad ja suurte reisihuvilistena oma hobi võtnud kui põnevat rändamise võimalust kohtadesse, kuhu ei oskagi ise sattuda,“ ütleb Silver Eensaar. Avaldame juubeli puhul väikese valiku ACE Adventure’ maadeavastustest.

2010 – algus oli raske, väga raske

Esimeseks proovikiviks 2010. aastal sai südasuvine Explore Sweden Monster, mille 900 km võistlusarada kulgeb Lofootide saarestiku tipust Atlandi ookeanis üle Skandinaavia poolsaare Botnia lahe äärde (Loe GO Reisiajakirjast 2010  nr 26 „Lihasjõul läbi Skandinaavia poolsaare). „Kaotasime võitjatele kaks ööpäeva, meil läks nädal ja võitjatel viis päeva. Looduslikult on Lofoodid hästi ilus koht, kus mäed tõusevad otse merest. Kui oled mäetipus, siis paistavad eri kõrgustel helesinised järved. Alustasime retke A külast vihmase ilmaga. Ronisime üle imeliselt kaunite kaljuste mägede ja ujusime viletsate madratsitega üle fjordide külmas vees. Kogenematu varustusevalik viis juba esimesel päeval peaaegu katkestamiseni alajahtumise tõttu. Võistluse viiendaks tunniks oli kaotus liidritele rootslastele juba kaks tundi… Liikusime siiski visalt edasi, ületasime jalgsi tundra Norrast Rootsi ning pärast pikka ratta- ja kajakisõitu me nädalaga Piteasse välja jõudsime,“ meenutab Silver.

— Täismahus artikli lugemiseks osta poest viimane Go Reisiajakiri või telli ajakiri omale koju või kontorisse siit. Täismahus saab veebis artikleid lugeda 4 kuud peale ajakirja ilmumist.-