Romuautodega Londonist Ulaanbaatarisse

„Mis mõtet on teele asuda, kui päralejõudmine on kindel?“ küsivad Londoni–Ulaanbaatari autoralli korraldajad.

„Mis mõtet on teele asuda, kui päralejõudmine on kindel?“ küsivad Londoni–Ulaanbaatari autoralli korraldajad.

Vastus on muidugi, et mõtet pole. „Kui sa tee peal ühtegi suuremasse jamasse ei satu, oleksid sama hästi võinud koju jääda.“

Mongol Rally’l juhtub jamasid hulgi, sest starti lubavad selle tänavu 19. juulil Londoni Hyde Park ́ist startiva sõidu korraldajad autosid mootorivõimsusega mitte üle 1000 cc ja mootorrattaid võimsusega mitte üle 125 cc. Mida romum, seda parem, sest siis saab rohkem nalja.

„Ralli idee sündis 2001. aastal, kui hr Tom ja hr Joolz leidsid end õudusega vaatavat räsitud Fiat 126, mille nad segastel asjaoludel äsja olid ostnud. Ei läinud kaua, kui neile tuli pähe ainus mõistlik plaan – sõita kõige kujuteldamatusse paika maamunal. Valiti Mongoolia, sest see jäi linnulennul 10 000 miili kaugusele ning sinna viis suurepärane valik maailma kõige viletsamaid teid. Perfektne!“ pajatatakse ürituse veebilehel.

Päris Mongooliasse Tom ja Joolz viisaprobleemide tõttu tookord küll ei jõudnud, aga idee jäi kummitama ning 2004. aastal anti Londonis start esimesele Mongol Rally’le. Startis kuus masinat, Mongooliasse jõudis neist neli. 2005. aastal olid need numbrid 43 ja 18, 2006. aastal 167 ja 117. 2007. aastal kõik soovijad enam starti ei pääsenudki, rääkimata 2008. aastast, mil üritus on veelgi laiemad mõõdud võtnud ning lisaks Londonile antakse (lisa)start Madridist ja Roomast.

Korraldajate „tooteportfelli“ on nüüdseks ilmunud teisigi sarnaseid üritusi: talvine ja suvine Rickshaw Run Indias, Ruta del Sol Lõuna-Ameerikas ning Rally Africa, nagu nimigi ütleb, Aafrikas.

mongolrally.theadventurists.com, www.theadventurists.com

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga