Kuidas saadate raha välismaale?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Raivo Malter, Telia uute äride arendusjuht

Raha saatmisel välismaale oleneb suuresti, kuhu riiki saata ning kellele saata. Kui on vaja saata ELi piires, siis ei ole küsimust − tavaline pangaülekanne, mis läheb kohale üldiselt ühe tööpäevaga. Tänu krüptoraha survele pankadele hakkab Euroopas ülekanne kuni 15 000 euro ulatuses peagi toimuma 10 sekundiga. Kui on vaja raha saata väljapoole Euroopa SEPA ala, siis on juba keerulisem.

Kui vastuvõtja on tehnoloogiainimene, siis ilmselt eelistaksin ülekande tegemisel mõnda krüptoraha (bitcoin, litecoin, dash), millega on raha hetkega piire ületanud. Kui aga see ei ole võimalik, siis mõtleksin edasi, kas teha tavaline panga välismakse (umbes 5 päeva) või kasutaksin TransferWise’i − viimast eelkõige tänu selle kiirusele.

Epp Petrone, kirjastaja ja kivipoodnik

Kirjastamisega seoses ei ole ma vist küll iial pidanud raha välismaale saatma kusagilt mujalt kui meie vanast armsast Swedbankist tõlkeõiguste eest makstes. Meil on ka PayPal’i konto − selle oleme teinud pigem rahasaadetiste vastuvõtmiseks, mitte väljasaatmiseks. Üldiselt on PayPal tore, kui esimene bürokraatia-ebamugavus läbitud saab.

Kui hakkasin tegema kivipoodi www.indiast.ee, siis oli vaja raha saata paar korda Indiasse ja sealtpoolt väideti, et panga kaudu saatmist nad ei soovi. Miks mitte, ei saanudki aru, tüüpiline India segadus. Tegin turu-uuringu ja sain aru, et Western Unioni süsteem on väga kalli vahendustasuga. Eelistasin eestlaste loodud TransferWise’i, sest nende vahendustasu on väike. Tegelikult oli firmalt firmale saatmine ka nendega üsna keeruline, raha saadeti ühel korral tagasi ja pidin end n-ö uuesti tõendama. Nad peavad hoolitsema rahapesu skeemidesse mittesattumise eest, nii mulle seletati. Aga eraisiku kontolt eraisiku kontole peaks TransferWise küll ülimugav olema.

Piret Kartus Fox, disainer

Puutun raha saatmisega välismaale kokku pea iga nädal. Kuna meil on kolm kodu kolme eri valuutaga, siis raha saadan pigem just endale, kuid samuti tellin ka kaupa. Praegu ei ole õnneks enam vaja saata raha kallite teenustega, nagu näiteks Western Union vms, mis võtavad väga suuri teenustasusid. Samuti olen märganud, et pangad, kes ei soovi enam kuuhooldustasusid, võtavad suuri tasusid rahvusvaheliste ülekannete pealt nii internetis kui ka kontoris, rääkimata kahtlastest kurssidest, mis pigem kaotavad saadetud raha.

Mingil määral kasutan väiksemate summade puhul PayPal’i. Eriti kui olen midagi internetis müünud või ostnud, sest siis kaasneb sellega PayPal’i kindlustus, mida võib kasutada juhul, kui keegi sind petta üritab. Küll aga tekib probleeme hetkel, kui soovid raha oma pangakontole saada ja nad hoiavad su raha kinni niikaua, kui kontrollivad pangaga infot. PayPal’i teenustasud ja kursid on viimasel ajal tõusnud, seega peab olema väga ettevaatlik, kuidas seda kasutada. Mul on kaks kontot, üks on firma oma ühes valuutas ja teine erakonto teises valuutas ning kasutan neid siis vastavalt vajadusele nii, et ei kaota valuutavahetusele liiga palju. Tavalisele inimesele, kes teeb harva rahvusvahelisi ülekandeid, on see viimane aga kindlasti liiga keeruline.

Seega on minu lemmik ikkagi meie oma Eesti TransferWise. Eriti tore on nende juures see, et ükskord kui unustasin ühe olulise numbri lisada ja kirjutasin neile inglise keeles, sain hästi kiiresti eestikeelse vastuse ja nende seisukoht on pigem „jah” kui „ei, see ei ole võimalik”, nagu traditsioonilised asutused sageli vastama kipuvad.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga