Käsipagasiga reisile!

Nii nagu teisedki lennujaama teenused, liigub innovaatilisemate lahenduste poole ka pagasiteenindus. Palju rännanud inimesed soovitavad reisi planeerides pagasi hoolikalt läbi mõelda ja lennata võimaluse korral käsipagasiga.

Nii nagu teisedki lennujaama teenused, liigub innovaatilisemate lahenduste poole ka pagasiteenindus. Palju rännanud inimesed soovitavad reisi planeerides pagasi hoolikalt läbi mõelda ja lennata võimaluse korral käsipagasiga.

„Suund on selline, et registreeritud pagas muutub varsti iseteeninduslikuks,” ütleb ASi Tallinna Lennujaam tütarettevõtte AS Tallinn Airport GH juhatuse esimees Tiit Kepp. See tähendab, et hiljemalt järgmisest aastast saab ka Tallinna lennujaamas kasutada registreeritud pagasi äraandmiseks iseteeninduslikke pagasi äraandmispunkte. Mehitatud pagasi äraandmispunkti kasutamise eest tuleb edaspidi maksta lisatasu.

Reisija registreerib ennast kodus interneti teel reisile ning ühtlasi prindib välja ka pagasisildi. Pagasisildil on voltimiskohad, mille järgi on lihtne sedel kokku voltida. Lennujaama klienditeenindajalt saab kilest vutlari, kuhu sisse saab pagasisildi paigutada, ning seesama kileümbris jääb reisijale korduvkasutusse. Silt tuleb panna pagasile, lennujaama jaoks on oluline sellel olev unikaalne, konkreetse reisi triipkood.

Lennujaama jõudes ei pea enam otsima konkreetse lennufirma registreerimislauda, vaid saab registreeritud pagasi mugavalt ära anda selleks ettenähtud pagasi äraandmispunktis. Uus süsteem vähendab järjekordi ning teeb lennujaama teeninduse veelgi kiiremaks. Kirjeldatud süsteem toimib Helsingi lennujaamas ning ka paljudes teistes lennujaamades. Nii saab kulusid kokku hoida ja kogu lennundus muutub kokkuvõttes odavamaks.

Pagasi teekonda on võimalik jälgida nutitelefonis pagasi jälgimissüsteemi kaudu ning pagasi kadumise või hilinemise korral mugavalt selle asukohta ise tuvastada. Saab lisada ka enda andmed, näiteks hotelli aadressi, et pagas võimalikult mugavalt kätte saada.

Vahemärkusena: kodus lennule registreerimine on igati soovitatav, sest alates 1. augustist muutis kodumaine lennufirma Estonian Air lennujaama registreerimislaua check-in-teenuse Light- ja Eco-paketiga reisijatele tasuliseks. Tasuta saab lennule registreeruda internetis ning lennujaamas check-in-automaadis.

Eelista käsipagasit

Lennureisija jaoks kõige mugavam variant on reisida vaid käsipagasiga. „Reisijad võiksid vaadata  harjumused üle ning lennata rohkem vaid käsipagasiga,” soovitab Tiit Kepp. Ta on äsja Tais elava sõbra koos abikaasa ja väikese lapsega lennule saatnud. Perekond, kes on kodumaal suvepuhkust veetmas käinud,  reisib vaid käsipagasiga.

Tallinna Lennujaam on reisija elu püüdnud mugavamaks muuta. Alates 2012. aasta lõpust töötab lennujaama väljuvate lendude poolses infoletis riietehoid, kuhu saab mugavalt kogu perekonna mantlid-mütsid ning saapad hoiule jätta ning pärast soojamaareisi need taas selga ja jalga panna.

Samamoodi ei tasu kohvrisse suruda raamatuid, sest lennujaama reisijalt-reisijale-raamatukogust saab endale nii lennu ooteajaks kui ka soovi korral lennule raamatu kaasa võtta.

Ent nii käsipagasi kui ka registreeritud pagasi puhul tasub kindlasti jälgida lennufirmade poolt kehtestatud kaalu- ja pardale lubatavate pagasi ühikute piiranguid, sest pagasireeglite kontseptsioonid on muutunud. Pagasist sõltub lennuki kaal ja kütusekulu.

„Väga tähelepanelik tasuks olla odavlennufirmadega reisides, rangelt üks ühik võib reisil käsipagasina kaasas olla, isegi tax free kotid loetakse ühiku hulka,” rõhutab Tiit Kepp. Lisaühikute eest tuleb maksta väravas lisatasu. Kõigi muudatustega soovitakse pagasireeglid lendajate jaoks muuta arusaadavamaks ja mugavamaks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga