Et rattamatk õnnestuks

Mullu kevadel kavandas Ragnar Konson seltskondlikku rattasõitu ümber Eesti. Välja kukkus aga nii, et ta läks matkale üksi ja tegi vaid pooltiiru ümber Eesti. GoDiscoveris räägib ta oma tehtud vigadest, et teised matka paremini oskaksid planeerida.

Mullu kevadel kavandas Ragnar Konson seltskondlikku rattasõitu ümber Eesti. Välja kukkus aga nii, et ta läks matkale üksi ja tegi vaid pooltiiru ümber Eesti. GoDiscoveris räägib ta oma tehtud vigadest, et teised matka paremini oskaksid planeerida.

Kavandatud matk tundus paljudele hirmutav suure kilometraaži poolest. Ka mulle sai pärast 650 km läbimist selgeks, et iga päev 100 km läbida on raske – organism ei suuda ööga päriselt taastuda. Seega tuleks matk pla- neerida pikemale ajale ja teha väiksema kilometraažiga matkapäevi. Eriti siis, kui ees seisab grupimatk. Kindlasti tuleks arvestada kõigi osalejate võimetega, et keegi ei jääks grupist maha ega pingutaks üle.

Potentsiaalseid sõidukaaslasi hirmutas ka ilm. Start oli planeeritud mai algusesse, mil ilmad ei ole veel piisavalt soojad, et kõik ööd mugavalt telkides veeta. Seepärast on meie kliimas selliseid matku targem planeerida suveks, et ei oleks väga suurt vihmas ja/või külmas sõitmise ning jahedas ööbimise ohtu.

Enne matka tuleb jalgrattaid korralikult hooldada, et vältida tehnilisi probleeme tee peal. Osade probleemide puhul saab ratta kohapeal uuesti töökorda sättida, kuid alati pole see võimalik. Sellisteks puhkudeks on mõistlik hoida mõningast rahareservi, et saaks lähimas linnas ratta remonti viia ega peaks matka pooleli jätma.

Oluline on kaasa pakkida mitu komplekti riideid. On tähtis, et õhtul laagrisse jäädes saaks kuivad riided selga panna. Teisalt ei tohiks riiete hulgaga ka liialdada, sest nii muutub jalgratas raskemaks.

Üksi reisides pole muud valikut, kui kogu varustus endal kaasa võtta. Grupi puhul saab aga ära jagada, kes võtab kaasa telgi, kes gaasipõleti jne. Nii jääb igaühele väiksem koorem vedada või saab säästa nõrgemaid sõitjaid.

Grupis matkamise plussiks on veel see, et siis on õhtuti laagripaigas lõbusam. Samuti on mitmekesi lihtsam laagrit üles seada – ülesanded saab mitme peale ära jagada.

Tänavu augustis teeb Ragnar Konson uue katse ümber Eesti sõita. Kavas on sõita piki rannikut ja Läti piiri, kilomeetreid koguneb tõenäoliselt 1300 või rohkem. Kaassõitjad on oodatud. Kontakt: ragnar.konson@gmail.com

Fakte matkapäevikust

12. mai, Tartu-Aegviidu. 140 km ja umbes 7 tundi normaalses tempos sõitu. Päev lõppes Aegviidu suusastaadionil tund enne pimeda saabumist. 13. mai, Aegviidu-Tallinn. Sõit algas varahommikul, läbisin umbes 60 km mööda autotühje sõiduteid.

14. mai, Tallinn-Pärnu. Jälle ligi 140 km. Hommikul liikuma hakates oli ilm pilves, puhus tugev tuul ja tibutas vihma. Pärnusse jõudmiseks kulus ligikaudu 8 tundi koos vahepeatustega. 15. mai, Pärnu-Viljandi. Päev algas tugeva äiksevihma ning tuulega. Teekond kulges mööda Soomaa väikseid kruusa- ja metsateid, sõitu tuli 110 km ja 6 tundi. Metsateedel sõites sai kannatada jalgratta keskjooks, mis hakkas kiirust maha võtma. 16. mai, Viljandi-Valga. Kuna vahemaa polnud väljakutsuvalt pikk, tegin kõrvalepõike ja sõitsin vahelduseks Võrtsjärve äärsetel teedel. Päev oli päikeseline, ent kohati vastutuulega. Viljandist Valka jõudsin 7 tunniga, läbides 100 km.

17. mai, Valga-Tartu. Taas päikseline ja soe päev. 110 km sai läbitud 5 tunni ja ilma ühegi vahepeatuseta. Kokkuvõttes kujunes matka pikkuseks 6 päeva ja 660 km. Mõned päevad pärast matka oli tunda tavalisest suuremat väsimust, kuid peagi jõuvarud taastusid ja oli tunda, et füüsiline vorm on paranenud.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga