Andrus Kõresaare lennumatkad

Lugu sellest, kuidas arhitekt Kõresaarest hobilendur sai ja kuidas ta 2019. aastal Aafrikas aeroralli ette võttis. Nii kaugele ei ole Eesti hobilendurid enne sattunud. Tiit Pruuli uurib ja küsib.

Istusime Andrus Kõresaarega paar tundi enne PROTO Avastustehase avamist Noblessneris. PROTO on midagi üliägedat seiklejatele, leiutajatele, maailmaavastajatele. Samasugune moodne seiklus- ja avastamiskihk kumab läbi ka isand Kõresaare enda vaiksest ja viisakast arhitektiolemusest. Tegu on muu hulgas korraliku hobilendajaga.

Miks ja kuidas?

Hakkasin lendama siis, kui tegelesime ekspositsiooni loomisega Lennusadamas. Tahtsin aru saada, kuidas lennuk õhus püsib.

Meil oli Lennusadamas vaja teha koopia neljatiivalisest biplaanist. Sellega seoses sattusin lendurite sekka. Nad kutsusid proovilennule. Käisin ära. See oli nagu ahvitöö – jalad teevad ühte, käed teist, samal ajal pead veel rääkima, väike Cessna raputas ka. Pärast seda tundi õhus ütlesin, et tänan, see pole minu jaoks, ma ei õpi seda kunagi ära.

Läks kolm kuud mööda ning mingi emotsiooni ajel helistasin uuesti sinna lennukooli ja küsisin, millal võiksin tundi tulla. See tahe ja järjepidevus kestsid seni, kuni õppisingi lendama, algul allpool pilvi ja pärast ka pilves instrumentide järgi.

— Täismahus artikli lugemiseks osta poest viimane Go Reisiajakiri või telli ajakiri omale koju või kontorisse siit. Täismahus saab veebis artikleid lugeda 4 kuud peale ajakirja ilmumist.-

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga