Laevaga jäämägede vahel

Jaanus Hannes on Antarktika jäämägede vahel suure teraslaevaga seilanud juba üle viie aasta. Vanemtüürimehena töötav Hannes kirjeldab, milline näeb välja tänapäevane moodne ekspeditsioonilaev, ning annab väärt nõuandeid, kuidas jalg Valgele Mandrile panna ja kurikuulsat Drake'i väina kogeda.

Kui kunagi olid laevad puust ja mehed terasest, siis tänapäeval on ka laevad terasest. Teekonnal polaarjoonte taha jäistesse veeoludesse on viimane omadus laeval eriti oluline, mida tõestab ilmekalt ka 20. sajandi alguses Sir Ernest Shackletoni kangelaslik pääsemine Elevandisaarelt pärast seda, kui ta puidust Endurance Weddelli meres jäässe kinni jäi, purunes ja uppus. Pärast kuudepikkuseid läbielamisi õnnestus temal ja ta meeskonnal napilt pääseda, kuid selge on see, et tänaseks on raudlaevad jäämägede vallutused üle võtnud.

Moodsad ekspeditsioonilaevad pakuvad aga polaarhuvilistele reisijatele rohkemat kui vaid terasest kere. Laev peab olema mugav ja pakkuma pikkadeks merepäevadeks piisavalt ajaveetmisvõimalusi. Turvalisuse tagamiseks on laevad varustatud tänapäevase tehnoloogiaga, mis oma ressursse ka täielikult kasutavad ning oma pardalolekut igati õigustavad. Kõige selle juures pole aga ära unustatud ka vanemaid navigatsioonivõtteid, mida kasutati enne, kui GPS-i ja asukohamääramise vahele tõmmati võrdusmärk. Viimase vajalikkus tuleneb sellest, et polaaralad on  enamasti kehvalt või täielikult mõõdistamata, satelliitlevi kohati olematu ja asukohad merekaartidel tänapäevastelt süsteemidelt võetult vahel miilide jagu nihkes.

Polaarelamust otsima

— Täismahus artikli lugemiseks osta poest viimane Go Reisiajakiri või telli ajakiri omale koju või kontorisse siit. Täismahus saab veebis artikleid lugeda 4 kuud peale ajakirja ilmumist.-

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga