Soome – sügis Turkus 4

Käisin siis üle 4 aasta nädalakese oma tuttavatel / sõpradel / sugulastel külas ning oma vanades ilusates lapsepõlvepaikades... Elasin kunagi ammu seal ja hakkasin igatsema ning nägin ära peaaegu kõik inimesed ja kohad mida tahtsin näha.

Elasin 13 aastat kahes kohas korraga, T/T , Tallinn/Turku…

Tol päeval päike paistis ja oli tunda mõnusat hilissügist hõngu ning mu endine võõrasisa ja tema tütre mees võtsid ming Tallinnast peale ning sõit Turu suunas võis alata.

Sõitsime Viking Line-iga 2,5 venivat tundi Helsingi suunas … ja sealt edasi autoga Turku…

Sõit oli pikk (157 km) ja pime,aga õnneks kiire. Alla 100km/h eriti  kiirus ei laskunud…

Kohale jõudes ootasid mind õde ja õemees koos lastega ning palju mälestusi ja jällenägemisi.

Olin kokku Turus seekord täpselt 7 päeva. Jõudsin täpselt samal ajal Tallinnasse tagasi kui eelmine laupäev Turku jõudsime.

Sain sugulaste juures üle 2 aasta jälle hobuse selga ning tegime Turu linnas mitu ringreisi ja külastasime kõiki kohti, mis veel alles olid, kus lapsepõlves käidud sai.

Turku ja seda ümbritsev on fantastiliselt ilusa looduse ning heasüdamlike inimestega…

Mina elasin Turu lähistel asuvad Jäkärlä külakeses, kus kõik teadsid kõiki ja neil, kes mind ka ammu näinud polnud, oli äraütlemata hea meel ning suurem osa neist ei tundnud mind äragi, kuna nad olid harjunud nägema väikest plikatirtsu enda ees, mitte 20 aastast ilusat noort neiut 🙂 Nad veel ütlesid, et kui tänaval vastu tuleks siis ei tunneks elu sees ära 🙂

Kõige rohkem elus olen ma alati nautinud just Soomes rongidega sõita.Need on lihtsalt nii mugavad ning soovid igakord, et sõit kestaks kauem.

Viimasel päeval saatsid mu õde ning endine võõrasisa mind rongi peale ja sõit kodupoole võis alata. Rongiga sõitsin ligi 2 tundi , nautisin igat hetke , kuna Turku ja Helsingi vaheline loodus on äraütlemata kaunis.

Helsingisse jõudes oli mul 5 tundi laevani aega ning siis seiklesin niisama linnas ringi ning nautisin ilusat Helsingit. Kui laeva sain chillisin karaoket vaadates ja reisimuljeid üles kirjutades … Reis oli meeldejääv ja mõnus…