Mitad del Mundo ehk maailma keskpunkt 8

Ecuadori läbib ekvaator, millest ka riigi nimi tuletatud. Ecuadoris on kaks ekvaatorit; üks nn mitteametlik, mis on mõõdetud sajandeid tagasi prantslaste poolt ja siis ametlik mõõdetutd GPSiga. Mõlemal juhul on ekvaator tähistatud pideva joonega, mitte-ametlik valge ja ametlik punase joonega.

Et mis siis muutub teiselpool ekvaatorit? Arvasin minagi, et mitte midagi. Aga tõestati näitlikult ära, mis toimub kui kõndida ekvaatoril. Ei õnnestu nii lihtsalt mööda joont kõndida kui tehes seda näiteks Tallinnas. Siis see ka, et toores kanamuna on võimalik panna naela peale püsti seisma. See kerge ei ole, aga kui õnnestub siis saab Ekvaatori pargist, mis täidab ka vabaõhumuuseumi funktsiooni, sertifikaadi. Aga kõige huvitavam, olete kunagi mõelnud selle peale, et teisel pool maakera võiks vesi kraanikausist alla minna teistpidi kui igapäev harjunud oleme. Samas ega me ei pane vist ka tähele, mis pidi see vesi alla läheb? Aga kuna ma teadsin, et teisel pool ekvaatorit peaks see teistpidi liikuma, siis jälgisin enne kodust ära minekut ja kohale jõudes erinevusi. Tõesti liigub teistpidi ja kui kraanikauss on täpselt ekvaatoril siis vesi ei pöörle kuskile suunda vaid pahinal voolab otse.

Ekvaatori külastamine ei olnud tollel päeval kõige põnevam atraktsioon. Nimelt ekvaatori ja majutus asusisid Quito linna erinavates otsades ja ei olnud üldse mõnus sõita peale kella 18.00, kui õues on juba kottpime, ühest linna otsast teise. Olen alati arvanud, et ei karda ei pimedust ega ka ohtlike linnaosasid, aga tol korral oli jänes põue pugenud küll. Sõidu pikkus oli 35 minutit ja teekond läbi võõraste agulite tundus üüratult pikana. Ecuadori busside eripäraks on see, et bussidel on küll uksed ees, aga kinni neid ei panda ja peatused nagu oleks, aga keegi neid ei kasuta. Bussi peale saamine on nii, et viipad teeveerel ja otseses mõttes kargad bussi ja samamoodi saab ka bussist välja. Et kui veab ja buss peatub valgusfoori juures saab inimlikult bussist väljuda, aga kui vaja muus kohas bussist väljuda on see üsnagi koomiline, sest ega buss ei võta oma tuure maha. Et kui näed, et oled üsna endale sobilikus kohas siis trügi etteotsa, et siis sobilikul hetkel kas siis üksi või koos teistega bussist maha karata ja nii kõik välja ja samamoodi inimesed ka peale. Kes toppama jääb, sel peavad kiired jalad olema.

8 KOMMENTAARI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *