Islandi vulkaanipurse ja lennuliiklus 2

Islandi vulkaanipurske tõttu on  lennuliiklus häiritud!

21.04.2010

Air Baltic teatab, et on alustanud regulaarlende kõikidesse sihtkohtadesse.

Estonian Air teatab, et tulenevalt lennupiirangutest Stockholmi Arlanda lennuväljal on tänane Estonian Airi lend OV121/122 liinil Tallinn-Stockholm-Tallinn tühistud. Reisijad suunatakse Estonian Airi lennule OV123/124 Tallinn-Stockholm-Tallinn, väljumisega Tallinnast kell 15:00 ja Stockholmist 15:35 kohaliku aja järgi.

Tulenevalt lennupiirangutest viibib ühe plaanilise hoolduse läbinud lennuki SAAB 340 suunamine liinilendudele. Sellest johtuvalt on tühistatud tänane lend OV631/632 liinil Tallinn-Minsk-Tallinn.

Estonian Air taastas tänasest lennud regulaarliinidel, samas palub Estonian Air jälgida operatiivset infot lennuplaani kohta.

21.04.2010 – Tez Tour teatab

käesolevaga käime üle meie 21-24 aprilli lennud, mille toimumise eelduseks on jätkuvalt avatud õhuruum:

Kolmapäev, 21.04

ELC4723 TLL-AYT 07:00-10:50

ELC4364 SSH-TLL 14:00-20:10

Neljapäev, 22.04

IWD6725 TFS-TLL 08:00-16:10

FB4928 AYT-TLL lennuaeg täpsustamisel, väljumine Antalyast orienteeruvalt ajavahemikus 02:00-05:00

Laupäev, 24.04

OV8407 TLL-AYT 14:25-18:15 (lennuaeg võib muutuda)

OV8488 HRG-TLL lennuaeg täpsustamisel

Juhime tähelepanu, et kolmapäeval on Antalyasse ainult sisseminev lend, tagasitulek teisipäevastele lõksujääjatele toimub neljapäeva varahommikul. Vahepeal saavad koju pühapäevased Sharmi kliendid. Hurghadas tuhavangis olijatele saame kojulendu pakkuda vaid laupäeva hilisõhtul, kojusaabumisega  pühapäeva varahommikul. Hotellimajutuse Hurghadas kuni äralennuni kompenseerib klientidele TEZ Tour.

Kehtivad kõik väljastatud lennuvoucherid.

Estonian Air teatab

et taastab kolmapäevast, 21. aprillist lennud regulaarliinidel, samas palub Estonian Air jälgida operatiivset infot lennuplaani kohta.

Info reisijatele, kelle lennud tühistati Islandi vulkaanipurskest tingitud lennuliikluse piirangute tõttu ajavahemikus 15.-20. aprill 2010:

  • Lennumuudatuste või piletitagastuse küsimustes palume pöörduda müügiagendi poole, kes piletimüüki vahendas;
  • Estonian Airi klienditeenindusest või kodulehelt ostetud pileti korral palutakse pöörduda Estonian Airi klienditeenindusse või kassasse või teha lennumuudatused Estonian Airi kodulehel. Täpsem info reisijatele aadressil http://www.estonian-air.ee/32521
  • Reisijad saavad oma piletid ümber vahetada samale marsruudile ja samasse broneerimisklassi. Tulles vastu oma klientidele, pikendab Estonian Air piletimuudatuste tegemise tähtaegu: kuupäevamuudatusi saab teha kuni 31. maini 2010 (reisimiseks kuni 31. detsembrini 2010).
  • Soovi korral ostetakse lennupiletid tagasi. Pileteid saab tagastada kuni aasta jooksul alates piletil märgitud lennukuupäevast.

Kell  15. 41 Novatours annab teada

Sharm el Sheikhi väljus Novatoursi erilend sihtkohas olevatele klientidele järele.

Estonian Air teatab, et taastab tänasest lennud osadel lennuliinidel

Tänane lend OV125/126 liinil Tallinn-Stockholm-Tallinn väljub vastavalt plaanile Tallinnast kell 19:00 ja Stockholmist kell 19:40 kohaliku aja järgi.

Estonian Air lendab täna puhkusesihtkohtadesse Sharm el Sheikhi ja Hurghadasse, et tuua koju seal tuhalõksu jäänud eestlased (reisikorraldaja Top Toursi kliendid).

21.04.2010 lendude kohta annab Estonian Air infot peale kella 15:00

20.04.2010 09:42 – Eesti õhuruum avati õhtuni

Täna hommikuste prognooskaartide põhjal pikendas Lennuamet Tallinna lennuvälja ümbruses oleva õhuruumi lahtiolekut kuni õhtul kella 22.00-ni.

Õhuruum selles osas on avatud maapinnast kuni lennutasandini 195 (umbes 6 kilomeetrit). Mujal Eesti kohal ja selle õhuruumi kohal on IFR lennud piiratud kuni lennutasandini 355 (umbes 11,5 kilomeetrit).

On väga oluline silmas pidada, et konkreetsete lendude alustamine on iga lennufirma otsustada ning tuleb jälgida nendepoolset informatsiooni

Czech Airlines on teada andnud, et 20.04 on lennud Prahasse tühistatud.

Tez Tour: kell 10.55

Tallinn-Antalya võimaliku  20.04 väljalennu kohta  saab infot kell 15:00.

Reisijad, kes on Antalyas, saavad kas jääda oma hotellidesse või leitakse neile asendushotell samas regioonis. Kulud katab TEZ Tour.

Kuna ülejäänud meie eestikeelsed esindajad pidid Türki lendama 20.04 lennuga, siis tuleb vajaduse korral pöörduda oma hotellis kõigi TEZ Touri vormi kandvate klientide poole, kes saavad hankida vajalikku infot ning vajaduse korral tasuta ühendada teid meie ainukese eestikeelse esindajaga Maris Valdre, kes baseerub Antalyas. Tema telefon +90 533 681 5164.

20.04.2010 on tühistatud Estonian Airi lennud.

Info ÄP Online 19.04 kell 17.15 Lennuliiklusteeninduse ASi juhi Tanel Rautitsi sõnul esitatakse täna ELi ministritele ettepanek lubada homme hommikul kell üheksa lennukid jälle lendama.

Islandilt pärinev vulkaanilise tuha pilv, mis kujutab otsest ohtu lennuohutusele, on sundinud mitmeid Euroopa lennufirmasid ning Eesti reisikorraldajaid lende tühistama. Paljud Euroopa lennujaamad on alates möödunud neljapäevast suletud, kuna lennukid sealt tuhapilve tõttu õhku tõusta ei saa.

Lennule minevate reisijate reisiplaanide muutustega tegelevad reisibürood ja lennufirmad, kus lennupiletid on broneeritud.

Ajakohast infot saab  jälgida  Go Traveli blogis ja Facebookis.

Lisame siia ka meie partnerite veebisaidid, kus operatiivne info kättesaadav:

Bussifirmade teated lisabusside kohta Euroopast Tallinnasse ja vastupidi

  • Eurolines – sõidab Varssav, Kiiev, Kaliningrad, Klaipeda, Vilnius, Kaunas, Riia, Peterburi. Vaata kõiki sihtkohti ja sõiduplaani http://www.eurolines.ee/
  • Hansabuss – sõidab Riiga. Vaata sõidugraafikut http://www.businessline.ee/
  • Ecolines – otsereisid Tallinnast Kiiev, Moskva, Peterburi ja Riia, ümberistumisega üle Euroopa. Vaata kõiki sihtkohti ja sõidugraafikut http://www.ecolines.net/

Rongid Euroopas

  • Rail Europe – hõlmab erinevaid rongivõrgustikke üle Euroopa.
    Vaata sihtkohti ja sõidugraafikuid: http://www.raileurope.com/

Alternatiivsed võimalused:

Üle Euroopa lennuliikluse peatamise tõttu lõksu jäänud inimesed jagavad infot auto jagamise võimaluse kohta, et jõuda üheskoos punktist A punkti B. Sellesisulist infot saab jälgida Facebookis Välisimisteeriumi lehel ja loodud on ka rahvusvaheline versioon “Carpool Europe”

Reisikorraldajad teatavad:

  • Novatours
    Novatours teatab, et Egiptuses tagasilendu ootavate klientidega on leping juba üles öeldud. Tagasi toome inimesed esimesel võimalusel selle eest tasu võtmata eeldusel, et reisikorraldajal ei tule lisakulutusi. Klientidele on kuni 21.04 garanteeritud majutus hommiku- ja õhtusöögiga Novatoursi kulul asendushotellides.
  • Tez Tour
    Tallinnas lendu ootavatel klientidel on õigus soovi korral sõlmitud reisileping üles öelda. Reisist loobumisel on reisijal õigus valida endale asendusreis või talle tagastatakse reisitasu. Viimasel juhul täpsustatakse täiendavalt reisikorraldaja poolt lepingu täitmiseks juba tehtud kulutused.
    Tänasel päeval, kui ei ole teada viivituse pikkust on Tez Tour olukorras, milles ei saa tagada endapoolset lepingu täitmist ning on sunnitud ütlema üles sõlmitud reisilepingud turistidele, kes viibivad Hurghadas.
    Võlaõigusseaduse § 879 lg 1 sätestab, et kui reisiteenuse osutamine muutub võimatuks või oluliselt raskendatuks või ohtlikuks vääramatu jõu tõttu, võib kumbki lepingupool lepingu üles öelda. Lõikes 3 täpsustatakse, et lepingu ülesütlemisel vääramatu jõu tõttu kannavad lepingupooled reisija tagasireisiga seotud lisakulud võrdsetes osades. Muud lepingu ülesütlemisest tekkivad lisakulud kannab kumbki lepingupool ise.
  • Horizon Travel
    Informatsioon Eestis reisi ootavatele reisijatele!
    Kui vääramatu jõu asjaolud jätkuvad, on Eestis lendu ootavatel klientidel ja reisikorraldajal õigus sõlmitud reisileping üles öelda (võlaõigusseaduse § 879 lg-ga 1). Vääramatu jõu tõttu reisilepingu ülesütlemisel on reisijal õigus reisitasu tagastamisele. Reisitasust on maha arvutatud mõistlik hüvitis osutatud või reisi lõpetamiseks veel osutatavate reisiteenuste eest. Osutatud reisiteenuseks on üldjuhul bürookulud reisi ettevalmistamiseks, viisa jmt ning selline kulu täpsustatakse igakordselt reisikorraldaja poolt.Informatsioon välisriigis viibivatele reisijatele!
    Tänasel päeval, kui ei ole teada vääramatu jõu kestust ja viivituse pikkust on reisikorraldajad olukorras, milles ei saa tagada endapoolset reisilepingu täitmist ning peavad kaaluma reisilepingute üles ütlemist ka nende reisijatega, kes viibivad välisriigis. Võlaõigusseaduse § 879 lg 3 täpsustab, et lepingu ülesütlemisel vääramatu jõu tõttu kannavad lepingupooled reisija tagasireisiga seotud lisakulud võrdsetes osades. Muud lepingu ülesütlemisest tekkivad lisakulud kannab kumbki lepingupool ise. Reisikorraldajal on kohustus tagada reisijatele samaväärne tagasireis. Juhul, kui tagasireisi opereerimisel ei teki lisakulutusi, on tagasireis reisijatele tasuta. Kui samaväärse ning mõistliku tagasireisi korraldamisel tekivad lisakulud, kannavad reisija ja reisikorraldaja võlaõigusseaduse § 879 lg 3 alusel sellega seoses tekkivad lisakulutused võrdsetes osades. Muud ülesütlemisest tekkivad lisakulud, sealhulgas majutuse, toitlustuse jmt kulud kannab reisija. Reisikorraldaja teeb sihtkohas endast oleneva leidmaks reisijatele sobivaimaid lahendusi ning abistamaks majutuse organiseerimisel.

    Küsimuste korral palume reisijatel pöörduda Horizon Travelisse . Horizon Traveli valvetelefoni number, kust saab infot on 53450914.

Reislepingu ülesütlemise tagajärjed
Reisilepingu ülesütlemist vääramatu jõu tõttu reguleerib võlaõigusseaduse § 879, mis kohaldub lepingu ülesütlemisele nii enne reisi kui ka juba toimuva reisi ajal ning annab reisijale kui reisikorraldajale õiguse öelda leping üles vääramatu jõu puhul.

Lepingu ülesütlemise korral vääramatu jõu tõttu, kaotab reisikorraldaja õiguse reisitasule, kuid saab selle asemele nõudeõiguse reisija vastu, mis on suunatud osutatud teenuste mõistlikule hüvitamisele.

See, mis on osutatud teenuseks ning seega reisikorraldajale hüvitatavaks kuluks on tekitanud täna ajakirjanduse veergudel juba palju vaidlusi.

Reisikorraldajate hüvitisnõue
Osutatud teenuse mõiste määratlemisel ei saa lähtuda mitte selle tavapärasest tähendusest ega subjektiivsetest lootusest selle sisu osas vaid selle legaaldefinitsioonist.

Legaaldefinitsiooni sätestab VÕS § 866 lg 2, mille kolmanda punkti kohaselt on reisiteenuseks muu teenus, mis ei ole veo- või majutusteenuse kõrvalteenus ja mis moodustab reisiteenuste kogumist olulise osa. Seega on reisikorraldaja vastutav kõigi osateenuste eest, samuti reisi korralduslike küsimuste ja reisi korraldamiseks vajaliku organisatsiooni loomise eest. Tulenevalt, ei ole teenuseks ja seega kuluks näiteks mitte ainult majutus- ja veoteenus, vaid toodete komplekteerimine, hotellide broneerimine, reisijale organiseeritud viisa, kuid samuti reisi organiseerimiseks tehtu. Sellised teenused on osutatuks juba enne reisi tegelikku algust ning nendega seoses kantud kulutuste hüvitamiseks ongi seadusandja ettenäinud võlaõigusseaduses sisalduva regulatsiooni.

Tagajärg reisijale
Kokkuvõtlikult: reisijal on õigus tema poolt makstud reisitasu tagastamisele ning reisikorraldajatel on nõudeõigus selliste kulutuste osas, mille ta on teinud juba enne reisi algust ning see reis on ülesöeldud VÕS § 879 lg 1 alusel.

Mitmed reisikorraldajad on teavitanud reisijaid, et sellised kulutused on keskmiselt tuhat krooni iga reisija kohta, kuid reisitasu tagastamisel ei realiseerita enda nõudeõigus reisitingimustes ettenähtud nn „bürookulude“ summat (reeglina 700-800 krooni) ületavas osas.


Kindlustusfirmad teatavad:

Mitmed kindlustusseltsid on lubanud kahjud hüvitada, kui reisijal on olemas reisitõrkekindlustus. Palun võtke ühendust oma kindlustusfirmaga – sealt saab täpsema info.

Salva Kindlustuse seisukoht Islandi vulkaanipurskest tingitud reisitõrke kahjude hüvitamisel.

Salva Kindlustuse reisikindlustuse tingimustes on vulkaanipurskest tulenevad kahjud välistatud (Reisikindlustuse tingimused RK10 punkt 22.2) ja seoses sellega oleme seisukohal, et kulutused, mis reisijatel tekivad lennuliikluse tõrgetest ei ole hüvitatavad kulutused Salva Kindlustuse reisikindlustuse reisitõrke riski alusel.

Võttes arvesse sündmuse erakordsust oleme siiski valmis vaatama igat juhtumit eraldi ja proovime leida oma klientidele võimalikult sobiva lahenduse. Sellekohase otsuse teeb Salva Kindlustus siis, kui lennuliiklus on taastunud ja meile on esitatud avaldused kahjude kompenseerimiseks.

Kõikide välismaal viibivate Salva Kindlustuse reisikindlustuse klientide kindlustuspoliiside kehtivus pikeneb kehtivatel tingimustel ilma täiendava makseta automaatselt kuni Eestisse naasmiseni. Kliendid ei pea tegema selleks täiendavaid tegevusi.

Eelnevast tulenevalt peaksid kõik Salva Kindlustuse reisikindlustuse kliendid, kelle reis oleks pidanud lõppema, kuid tagasipöördumine Eestisse ei ole olnud võimalik ja kellel on tekkinud täiendavad kulud seoses Islandil toimunud vulkaanipurskega käituma vastavalt tekkinud olukorrale ja kas iseseisvalt või koostöös oma reisikorraldajaga organiseerima oma tagasipöördumise Eestisse. Eestisse pöördumise järgselt palume pöörduda meie kahjukäsitluse poole, kus tuleb täita kahjuavaldus ja näidata ära ning dokumentaalselt tõestada kulutused, mis on tekkinud ja mida ei ole kompenseeritud transporditeenuse osutaja poolt.

Kliendid, kes asuvad Eestis ja kelle reisi algust mõjutavad häired lennuliikluses peaksid otsima võimalikke lahendusi reisi alguse edasilükkamiseks või reisi ärajäämisel kulude vähendamiseks koostöös oma reisikorraldajaga ja lisakulude tekkimisel esitama avalduse Salva Kindlustusele

Reisijate korduvad küsimused kindlustusfirmale vulkaanikahjude kohta

20.04.2010 13:01

Seesam Kindlustus pani kokku korduma kippuvate küsimuste nimekirja, millega murelikud inimesed praegu kõige rohkem kindlustuse poole pöörduvad.

Mul on reis/lennupilet juba ostetud, aga reisile ei ole veel läinud. Samas ei ole ma veel kindlustust ostnud. Kui ostan praegu reisikindlustuse, siis kas see katab Islandi vulkaanipurskest tuleneva reisitõrke kahju?

Vormistades praegu Seesami reisikindlustuse koos reisitõrke kattega, ei kehti see enam vulkaanipurskest tekitatud reisitõrke kahju osas. Põhjus on selles, et sellisel juhul ei ole enam tegu reisija jaoks ettenägematu ja ootamatu sündmusega, sest tekkinud ohust on avalikkust juba teavitatud. Juhtumite puhul, mis ei ole seotud Islandi vulkaanipurskest tingitud lennuliikluse häiretega, on kindlustus täiesti kehtiv, seda nii meditsiiniabi, pagasikindlustuse kui ka reisitõrke osas.

Olen juba reisile läinud ja nüüd ei pääse enam koju. Millised on minu õigused reisijana ja kuidas peaksin antud olukorras käituma?

  • Säilitage rahu ja pöörduge esmase info saamiseks oma reisikorraldaja või lennufirma poole.
  • Tehke kõik, et vähendada võimalikke kulusid ja leppetrahve (võimalusel tühista või muuda oma pileteid ja broneeringuid).
  • Paluge reisikorraldajal või transpordiettevõttel väljastada kirjalik tõend reisi ärajäämise või hilinemise kohta.
  • Kasuks tuleb ka lennuaegade tabloo pildistamine, kus on näha teie lennu nimetus, number ja staatus, hilisemaks reisiga seotud muudatuse tõendamiseks.
  • Vastavalt Euroopa Liidu Komisjoni seisukohale on lennufirmadel jätkuvalt kohustus pakkuda ärajäänud või edasilükatud lendude puhul reisijatele nii majutust kui ka ooteajaga proportsionaalselt piisavat toitlustust.
  • Kui otsustate pakutud majutusest ja/või transpordist loobuda, tuleb transpordiettevõtet sellest koheselt teavitada. Loobumisotsus peab olema mõistlik ja põhjendatud, vastasel juhul on kindlustusel õigus kahjuhüvitist vähendada või maksmisest keelduda.
  • Hoidke alles kõik olemasolevad sõidupiletid, lisakulutusi tõendavad dokumendid ja tšekid.

Mida hüvitab kliendile Seesam?

Reisi katkemise puhul hüvitab Seesam mõistlikud alternatiivse transpordivahendi kasutamise kulud odavaimas saadaolevas hinnaklassis (rongi-, bussi-, laeva- jm piletid) ja mõistlikud lisandunud majutuskulud, sealjuures arvestatakse seda, kas kliendil on õigus nõuda kompensatsiooni mõnelt muult teenusepakkujalt (nt lennufirma).

Kui olen Eestisse tagasi jõudnud, kuidas peaksin edasi toimima? Kuidas saan oma kulutuste eest raha tagasi ja kelle poole pean pöörduma?

  • Tagasi koju jõudes pöörduge esmalt kindlasti transpordiettevõtte, teenusepakkuja ja/või reisikorraldaja poole kahjuhüvitise taotlemiseks.
  • Seejärel esitage Seesamile hüvitistaotlus (hiljemalt ühe kuu jooksul pärast reisi lõppemist).
  • Seesam hüvitab oma klientidele kahju, mis ei kuulu hüvitamisele lennu- või majutusettevõtte poolt.

Raha kiirülekanne välismaale

Lennunduse ilmaprognoos

2 kommentaari

  • Arne kommenteeris

    Kindlustusfirmade seisukohad: http://www.tarbija24.ee/?id=251005

  • Anti Teraväe kommenteeris

    Huvitav, mis on saanud sellest Lõuna-Ameerikas purskavast vulkaanist, mille jõudu vahepeal Eyjafjallajökulliga kõrvutati? Ja Katla pidi endiselt podisema, islandlased ise usuvad küll, et pauk tuleb veel enne suve algust. Mida sellisel juhul tähendaks see lennuliiklusele ning huvitav, kas kuidagi ka selle stsenaariumiga arvestatud on?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga