Hääletades Prantsusmaale ja Saksamaale 2

Nädalavahetuseks sai planeeritud väikene reis marsuudil Basel-Colmar-Freiburg-Basel. Ilm sai ilus, ent väike närvi jäi sisse, kuna kohalikud ennustasid meie ettev6tmisele p6rumist. Sest kes ikka hääletajaid siinmail peale v6tab? Siiski selgus, et v6etakse, muidu ei oleks ka seda postitust siin.

S6itsime Baselist ühistranspordiga St.Louisisse, vastu6tt prantslaste poolt oli soe. Kahele neiule sildiga “Colmar” naeratati ja abivalmilt juhatati teed paremate hääletuspaikade poole. Ja hoolimata kergest hirmust terve päev St.Louisi teepervel mööda saata, v6eti meid umbes 10 minuti ootamise järel auto peale. Ja selline tempo sai terve päeva normiks, väga hääletuss6bralikud linnad sai välja valitud.

Colmarisse j6udsime tänu kahele autole, esmalt pere ja teine auto üliarmsa koerakesega, kes tahtis emiega suurt s6prust pidada ja eest pidevalt taha kiikas ja haledalt niutsudes peremehele märku andis, et ta kohe üldse enam esiistmel istuda ei taha. Seatud eesmärgi, kella 10ks Colmaris olla, eba6nnestusime vaid kolme minutiga. Siiski oli ajastus ideaalne, sest rahvahulk purskkaevu ees tähendas armsa pardipere tähetundi. Ja meiegi v6tsime kaamerad imeilusa vaatepildi puhul välja.

Järgnev aeg möödus kaunite keskaegsete tänavate vahel orienteerudes ja pidevalt uute ja kaunite vaatepiltide ees hämmastudes. Mulle öeldi juba enne, et enne ma ei tohi Saksamaalt koju minna, kui Colmaris ja Strasbourgis käidud. Ma saan aru miks! Proovisime ka kohalikku kuulsat sibulapirukat osta, ent kohvik, kus istet v6tsime leidis, et neil liiga palju kliente ja meid ei teenindata. Hoolimata sellest, et kohvikuesised pingid olid tühjad. Peale veidrat teeninduskogemust otsustasime hoopis külma puuviljajoogi/ jäätise kasuks. Samuti hea valik!

V6tsime uuesti tee jalge alla, et seekord Freiburgi külastada, seekord s6itsime sakslastega, kellega saime ka rohkem jutule tänu nende parema inglisekeele oskuse ja meie suurema saksa keele s6navara t6ttu. Taaskord käisin arheloogia muuseumis, kus avastasin uusi atraktsioone ehk siis videoid, mida minevikust vaadata. Samuti ei saa küllalt linnapildist, mis endiselt lummab. Lisaks külastasime äsja avatud “Bubble Tea” kohvikut, kus müüakse juba P6hja-Saksamaal ülipopulaarseks muutunud aasia leiutist bubble tea-d. Mina kui suur Aasia entusiast proovisin muidugi kohe aga pidin ülimagusas teejoogis pettuma, tapiooka pärlid olid väga maitsvad aga tee ise imalalt magus, kahjuks. Samuti käisime raha välja ühke korraliku “Bratwursti” eest, mis on ülimaitsev ja v6rreldes Sveitsi hindadega (7 franki) kohutavalt odav (2 eurot). Ringi rännanud nii Sveitsis, Prantsusmaal kui Saksamaal, v6tsime viimse teekonna ette – Baselisse! Ma küll elan Saksamaal aga Freiburgist minu  kodukohta ei ole nii hea hääletada kui Baselisse, kust bussiga jääb veel umbes 20 km koju s6ita. Kogu transpordi peale st bussid ja ühistransport Baselis läks mul 9.50. Näinud kahte imeilusat linna ja kolme maad, ei saa paremat hinda vist tahtagi? Päeva l6petasime Baselis J6e ääres istudes, jäätist süües ja oma saavutuste üle arutledes.

2 KOMMENTAARI

• Margit kommenteeris

Väga julge ettevõtmine, kuid tunnistan, et vahel on vaja välja minna ja ületada kõike ebakindlused ja kõhklused. Midagi plaanin ise ka. Väga meeldib reisimine.

• Laints kommenteeris

Tegelikult meie reis h6lmas väikest maa-ala, kuna iga linna vahemik oli umbes 70 km:) Baselist Colmarisse ja Colmarist Freivurg pole väga kauge hääletada, algatuseks suupärane tükk:) Olen nüüd ka Bremenist Freiburgi hääletada püüdnud aga Iga kord on Frankfurdis tulnud m6ni takistus (nt liiga pime) ja vaja rongiga edasi s6ita 🙂