Tsikliga Lõuna-Palawani avastamas

Eestlased võtavad aina julgemalt ette tsiklireise kaugetesse ja eksootilistesse paikadesse. Martin Sepp, kes on Filipiinidele sattunud neli korda, kirjeldab seekord mootorrattamatka turismindusest peaaegu puutumatusse Palawani saare lõunaossa.

Filipiinide territoorium koosneb rohkem kui 7000 saarest, millest avastamist väärib kahtlemata päris mitu, aga Palawani fenomenile on neil raske, kui mitte võimatu midagi vastu panna. Kolmandat aastat järjest maailma parimaks saareks valimine kõlab küll ehk natuke liiga subjektiivselt ja reklaamimaiguliselt ning viitab pigem turistilõksule, aga neist saartest, mida on õnnestunud oma reiside jooksul väisata, kerkib Palawan minu jaoks kahtlemata väga eredalt esile.

Filipiinidel olen käinud kokku neljal korral ja kuigi olen külastanud päris mitut erineva loomuga saart, on just Palawan ikka ja jälle enda rüppe tagasi kutsunud. Kui vaadata satelliidipilte, siis on põhjused vilunud silmale visuaalselt üsna selgelt mõistetavad − enamik saare pindalast on kaetud tiheda džungliga, mille  läbipääsmatust mägine maastik veelgi võimendab. See on tekitanud olukorra, kus peamiselt on asustatud vaid ookeaniga piirnevad alad ning mõni suurem org ja platoo mäekurude vahel. Rannajoone liigendatus on loonud ideaalsed tingimused üksikutele seiklejahingedele ja romantikutele meelepäraste lahesoppide arenguks ning mitmest saare nurgast avanevad ka võimsad vaated endas nii mõndagi paradiisisaart peitvatele arhipelaagidele.

— Täismahus artikli lugemiseks osta poest viimane Go Reisiajakiri või telli ajakiri omale koju või kontorisse siit. Täismahus saab veebis artikleid lugeda 4 kuud peale ajakirja ilmumist.-

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga