8 riiki 8 päevaga. Proloog 97

Kohe, kui ma 20. augusti päeval GoMaailma facebooki lehelt blogivõistluse auhinna kohta lugesin, oli mul selge, et tahan katamaraan Nordeal koos Tätte ja Matverega ümbermaailmareisile kaasa minna. Või tegelikult oli see ka juba enne selge, ma vaid ei teadnud, et kuidas mul meeskonnaga liituda oleks võimalik. Mõtted rändasid juba sellele, kuidas laev sadamas otsad annab, inimesed sadamas lehvitavad ja kuidas merele purjed üles tõmmatakse...

Siis aga meenus äkki, et midagi oli nagu seda mõeldes valesti, midagi oleks nagu ununenud. Tuli meelde see väike tingimus, et selleks, et meeskonda saada peab blogi kirjutama ja sellele veel enam kommentaare saama kui keegi teine. Njah. Hakkasin siis mõtlema, et millest kirjutada. Lasin silme eest läbi viimase aasta ja leidisin, et ei olegi midagi huvitavat, millest kirjutada. Või no eks ikka oleks, aga midagi uut, midagi, millest juba rääkinud poleks ja mida tuttavatel huvitav lugeda oleks, midagi sellist ei olnud. Jama värk…

Pärast paari tunnist mõtlemist ja erinevate variantide kaalumist, sai probleem aga ootamatu lahenduse – tuleb uuele reisile minna ning sellest siis jooksvalt kirjutada. Sellele otsusele jõudmisele aitas muidugi kaasa ka Ryanairi odavlennupiletite kampaania, millele juhuslikult netis peale sattusin. Kui reisile mineku plaan selgeks sai, siis tekkis aga kohe järgmine, kuhu? Marseille’sse, Londonisse, Prahasse, Viini, Sevillasse, Portosse või hoopis Oslosse? Kuna mul olid pooleli mõned asjatoimetused, nagu kauaoodatud purjetamiskursused ja tulemas oli ka U2 kontsert siis, varaseimaks reisi alguse kuupäevaks oli 2. september.

Niisiis kui aeg oli paigas hakasin erinevaid lennupileteid omavahel kombineerima. Tunnid arvuti taga muudkui lendasid, kuid oma lennumarsruudi paikka panemine ei edandud kuidagi. Kord jäin ma tupikkusse Sardiiniasse, teinekord Farosse, mis ei olegi muide Fääri saartel ( inglis keeles Faroe Islands) nagu esialgu arvasin, vaid kuurortlinn Lõuna-Portugalis, tupikus ehk soodsa edasilendamise võimaluseta lõppesid veel mitmed põnevad sihtkohad nagu Marseille, Marrakech, Zadar jne.

Riia lennujaam kui kõige lihtsamini ligipääsetav Ryanairi sihtpunkt on alguspunt, see on selge ja tagasi koju ehk mõnda Soomes, Lätis või Leedus asuvasse lennujaama tahaks ka, kuid kuidas algus ja lõpp omavahel kokku peaksid saama ja kuidas sinna vahele midagi huvitavat leida tundus vahepeal küll üle mõistuse keeruline ülesanne, kui ühtäkki sai reisi päästjaks 3. septembri hommikune Stockholm – Milano lend, mis aitas mul lõpuks öösse veninud piletiotsingud lõpetada. Lõplikuks marsruudiks kujunes niisiis Tallinn – Riia – Stockholm – Milano – Fes – Madrid- Brüssel – Kaunas – Tallinn. Kõikide lennud kokku läksid maksma peaaegu täpselt 100€ ehk ~1560 krooni. Kahju ainult, et Ryanair veel Tallinnast ei lenda.

See hind muidugi tähendas vaid käsipagasiga lendamist ning see omakorda, kogu veidi enam kui nädalaseks reisiks vajaliku, ühte küllaltki väikesesse seljakotti pakkimist, aga sellest ehk mõnes teises sissekandes lähemalt. Ning samas tähendas see ka seda, et kui kõik läheb plaanipäraselt, siis jõuan ma ka esimest korda elus Aafrikasse. Nüüd on aeg aga juba nii kaugel, et kohver on pakitud ja hommikul hakkab seiklus pihta.

Järgmine peatus Riia…

PS. Kuna ma reisi planeerimisega liialt vaeva pole näinud on kõik soovitused, mida Milanos, Fesis või Madriidis ette võtta on väga teretulnud. Alates vaatamisväärsustest ja söögikohtadest kuni ekskursioonide ja hotellideni.

97 KOMMENTAARI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *